lördag 29 maj 2010

Detta gör mig riktigt förbannad.Aannica Dahlqvist

Alltså jag måste bara få säga hur mycket jag hatar LCHF-snacket. att man ska dissa kolhydrater, och hälla i sig fet mat istället. Testade det i 2 månader med grymt mycke träning. för de första kändes det fel att efter ha sprungit 30 km skulle man bälja i sig grädde osv. och dessutom gick jag upp i vikt. Jag blev så arg när jag läste hennes blogg, hon var ju hotad med att få kicken från sin "post" som läkare på en vårdcentral i Kvissleby. Uscha , nä nu blir jag så upprörd att jag måste gå och tvätta eller kanske hälla i mig nån lite grädde. usch, fyfan

1 kommentar:

  1. Hej,
    Du verkar ha missupfatta det här lite.

    Man häller inte i sig fet mat. Energin i form av E% förflyttas från kolhydrater till fett utan att det blir överdrivet.

    Man kan äta 500 gram ovanjordsgrönsaker per dag vilket bara blir ca 20 gram kolhydrater. Äter du helt normalt med protein och en vanlig sås så kommer E% att visa uppemot 60-70 E% fett och under 10 E% kolhydrater.

    Jag brukat äta nachotallrikar, men utan chipsen i botten och bara lite majs. Annars är det mycket sallad, tomat, gurka, paprika, lök, creme fraiche, ost, tacosås och köttfärs. Det är LCHF med ca 70 E% fett.

    Dessutom har jag supelågt kolesterol på 3,9 och har ätit LCHF i över 5 år.

    SvaraRadera